Przedstawiamy drugą część odpowiedzi Prezydenta Miasta Adama Ramsa na pytania czytelników portalu miastoKnurów.pl. Przypomnijmy, że prezydent zdecydował się poruszyć wszystkie tematy zawarte w nadesłanych pytaniach. Tym razem przeczytamy m.in. o drogach w rejonie osiedla „Cztery Pory Roku”, a także inwestycjach na terenie Starego Knurowa.
Pierwszą część odpowiedzi na pytania mieszkańców Knurowa opublikowaliśmy w piątek. Całość można przeczytać tutaj:
Prezydent Adam Rams odpowiada na pytania mieszkańców (część pierwsza).
Przypomnijmy, że najbardziej podobne do siebie pytania nadesłane do redakcji, zostały połączone w jedno, a następnie całość trafiła w ręce prezydenta. Uwaga, większość pytań prezentujemy w pisowni oryginalnej.
Druga część odpowiedzi Prezydenta Miasta Adama Ramsa na pytania czytelników portalu miastoKnurów.pl:Lukas: Jak to się stało, że na nowo wybudowanym osiedlu domków jednorodzinnych (koło Intermarche) jedyną utwardzoną drogą jest ta, przy której mieszka pani naczelnik z UM? Przypadek? Jeszcze odnośnie tego osiedla. Nie dziwię się, że większość domów stoi tam pusta i nie ma chętnych skoro drogi nie są utwardzone (oprócz jednej), same błoto. Z tego, co można wyczytać z sesji Rady Miasta, samo miasto nie wie kiedy te drogi będą wyasfaltowane. Wstyd i jeszcze raz wstyd. Mieszkańcy na bocznych Koziełka czekają już kilka lat. Obawiam się, że mieszkańców okolicy Intermarche czeka podobna sytuacja.Adam Rams: Sukcesywnie, w miarę posiadanych możliwości finansowych podejmujemy remonty i inwestycje w obszarze infrastruktury drogowej. Na osiedlu Cztery Pory Roku zostały utwardzone wszystkie drogi, które umożliwiły dojazd inwestorom do poszczególnych zespołów budynków mieszkalnych, zwłaszcza inwestorom – osobom fizycznym. Nie utwardzaliśmy dróg przy zespołach budynków realizowanych przez developerów. W tym roku wykonana zostanie ulica Deszczowa, procedura przetargowa jest w toku. W przyszłym roku zamierzamy wykonać kolejną tj. ulicę Przedwiośnie. W rejonie starego Knurowa inwestycje drogowe będą możliwe po zakończeniu prac ziemnych związanych z uporządkowaniem gospodarki wodno-ściekowej w tym rejonie.
Anika: Na kiedy jest planowane wykonanie infrastruktury drogowej, oświetlenia, zagospodarowania terenu na nowo powstałym osiedlu domów szeregowych "cztery pory roku" w Knurowie? Jak długo jeszcze mieszkańcy tego osiedla będą musieli "taplać" się w błocie?Adam Rams: Odpowiedź jak wyżej.
Aleks: Dotyczy nowo powstałego osiedla "Cztery pory roku". Dlaczego Urząd Miasta planuje budowę dróg na osiedlu "sukcesywnie po uliczce" (wypowiedź p. Zwierzyńskiej)? Mając na uwadze fakt, że inwestycja jest planowana od kilku lat: dlaczego cała infrastruktura (drogowa, oświetleniowa, zagospodarowanie terenu, chodniki, itp.) nie zostanie wybudowana jako jedna kompletna inwestycja, przez jednego Wykonawcę? Pozwoli to na jednolity standard wykończenia, mniejsze utrudnienia dla mieszkańców a także zapewne na mniejsze koszty.Adam Rams: Musimy zapewnić zrównoważony rozwój miasta, a zatem realizujemy inwestycje w wielu obszarach ważnych dla mieszkańców, przy ograniczonych możliwościach finansowych. Sądzę, że podjęcie jednej ogromnej i bardzo kosztownej inwestycji na jednym osiedlu do kompleksowego zakończenia nie uzyskałoby akceptacji radnych miasta jak również i mieszkańców zamieszkałych w innych rejonach Knurowa. Ponadto należy zwrócić uwagę, że na wielu działkach trwają ciągle prace inwestycyjne, a co za tym idzie niewskazana jest realizacja docelowej nawierzchni dróg ze względu na ewentualne uszkodzenia.
Ass: Czy istnieje możliwość publikowania zapisów sesji Rady Miasta w formacie wideo?Adam Rams: W sensie technicznym, jest to możliwe. Natomiast nakładają się na to sprawy formalne tj. np. zmiana Statutu Miasta, a to już leży w kompetencjach Rady Miasta.
Adrian: Mam takie pytanie do Prezydenta Adama Ramsa, otóż kiedy odbędzie się gala sportu w Knurowie? Wiem, że miała być nowa uchwała co do wydawania stypendium jednorazowych. Czy kwoty ich zmieniły się, czy zostały takie jakie były na uchwale?Adam Rams: Gala sportu odbędzie się na pewno w pierwszym kwartale bieżącego roku. Myślę, że będzie to marzec.
Jan: Mam pytanie związane z renowacją parku w Krywałdzie. Czy w projekcie przewidziany jest także remont drogi, która biegnie wzdłuż parku, która szczególnie po obecnych pracach związanych z przebudową kanalizacji mówiąc bardzo delikatnie jest w 'kiepskim stanie" Czy możemy liczyć na remont?Adam Rams: Tak w projekcie przewidziany jest także remont tej drogi.
Marcin G.: Witam panie prezydencie, mam takie pytanie, czy da się coś
zrobić z sprawą zatrudnienia na KWK Knurów po ukończonej szkole
górniczej (górnik-elektryk) piszę już 3 podanie i nic ehh i to jest
tak, że ci co się wyuczą ciężko mają znaleźć prace, a ci co nie
skończyli nawet gimnazjum pracują na kopalni heh pozdrawiam.
Adam
Rams: Polityka zatrudnienia w kopalniach prowadzona jest przez Zarząd
Kompanii Węglowej oraz kierownictwa poszczególnych kopalń. Te sprawy nie
wchodzą w kompetencje samorządu terytorialnego, choć jesteśmy tym
bardzo zainteresowani. Ostatnio przyjęto do pracy w Kopalni Węgla
Kamiennego Knurów – Szczygłowice przeszło 700 osób. Ten fakt przyjęliśmy
z dużym zadowoleniem.
Grudniowa: Kiedy ruszy remont Al. Piastów na szczygłowickim osiedlu?Adam Rams: Jesteśmy na etapie projektowania. Po skompletowaniu części dokumentacyjnej będziemy występować o dofinansowanie tego zadania z programu tzw. „Schetynówek”. Od tego uzależniamy rozpoczęcie i realizację. Chcielibyśmy rozpocząć już w przyszłym roku ale to się dopiero okaże.
Grudniowa: Szczygłowice - pytanie dotyczy parkingu przy wieżowcu nr 12 - czy doczekamy się równie ładnego jak parkingi w mieście Knurów - przecież wjazd i wyjazd jest okropny?Adam Rams: Za wieżowcami w Szczygłowicach trwają prace rekultywacyjne, które mają się zakończyć w pierwszej połowie 2012 roku. Wówczas będzie możliwa realizacja zagospodarowania całego terenu między ogrodami działkowymi a wieżowcami.
pablo764: Dlaczego większość inwestycji jest realizowana na Osiedlu, a Stary Knurów jest traktowany po macoszemu. Fakt, że prowadzona jest tutaj budowa kanalizacji sanitarnej nie zwalnia Urzędu z realizacji innych przedsięwzięć inwestycyjnych w tym rejonie Knurowa. Czy Prezydent Knurowa jest prezydentem tylko i wyłącznie mieszkańców osiedli w Knurowie?Adam Rams: Największa i najbardziej kosztowna inwestycja w historii Knurowa prowadzona jest właśnie w rejonie Starego Knurowa. Wcześniej wykonaliśmy wiele istotnych dla miasta przedsięwzięć myślę, że nie trzeba ich wymieniać. Znamy także potrzeby inwestycyjne w tej części miasta i będziemy je sukcesywnie podejmować.
pablo764: Czy jest szansa na remont „kręgu” obok byłego Domu Kultury przy ul. 1-go Maja?Adam Rams: Nie planuje się remontu przedmiotowego obiektu. Po zakończeniu robót kanalizacyjnych rozważymy rekonstrukcję całego parku przy ulicy Ogana.
Karen: Czy miasto planuje budowę nowych ścieżek rowerowych? Mamy sporo ciekawych terenów gdzie można je poprowadzić np. lasem od Niepodległości w kierunku Szczygłowic.Adam Rams: Planujemy budowę nowych ścieżek rowerowych również na wskazanym terenie.
Kermit: Jakiś czas temu powrócił temat nocnych połączeń Knurowa z Gliwicami oraz Zabrzem, a także zwiększenia połączeń linii 120, szczególnie wieczorem, czy możemy liczyć na rozwiązanie tego problemu?Adam Rams: Niestety na taką zmianę, zgodnie z zasadami przyjętymi w KZK GOP zgodę musiałyby wyrazić gminy przez które prowadzone jest takie połączenie. Również zwiększenie częstotliwości jazdy wymaga takiego porozumienia. Do tej pory takiej zgody nie uzyskaliśmy.
Ewelina: Nadal są problemy z zapisaniem dziecka do przedszkola, chętnych jest wielu a miejsc niewystarczająco. Czy będą tworzone nowe oddziały?Adam Rams: Oddziały przedszkolne finansowane są w 100% ze środków własnych gminy. W latach 2007-2011 w naszym mieście powstało dziewięć nowych oddziałów: trzy w przedszkolach, cztery w szkołach i dwa w niepublicznych placówkach. Jednakże wiemy, że ilość ta jest jeszcze niewystarczająca.
Amo: Czy będą remonty kolejnych boisk przy szkołach, np. MSP2 i MSP7?Adam Rams: W planach rozwoju bazy sportowej zakładamy również i te przedsięwzięcia.
Karol: Co z planami budowy "rynku" czy też "nowego centrum", które dotyczyły terenu w rejonie istniejącego jeszcze komina PEC na osiedlu WPII?Adam Rams: W najbliższej przyszłości nie planujemy budowy rynku w dalszej perspektywie jest to możliwe.
pablo764: Czy nie sądzi Pan, że rejon III Kolonii jest rejonem slumsów knurowskich, czy to nie jest wizytówka Knurowa dla osób wjeżdżających i wyjeżdżających z autostrady A1? Te budynki w odróżnieniu od bloków na osiedlach WPI, WPII nie były przez kilkadziesiąt lat malowane.Adam Rams: Budynki na III Kolonii należały do zakładów pracy głównie Koksowni, Koksoremu i Kopalni. Przez wiele lat nie prowadzono tam koniecznych remontów, budynki popadały w ruinę i w takim stanie przekazano je na rzecz gminy. Możliwości finansowe miasta są ograniczone więc na ile to możliwe prowadzimy tam różnego rodzaju prace remontowe.
Marek W.: LWSM chce sprzedać tereny przy ulicy Dywizji Kościuszkowskiej, mogą one trafić do dewelopera. Czy miasto ma zamiar jakoś zadziałać w tej sprawie, aby teren został odpowiednio wykorzystany.Adam Rams: Nie wiem co autor miał na myśli sugerując, że jakoby miasto miało „jakoś zadziałać, aby teren został odpowiednio wykorzystany”. Właścicielem terenu jest spółdzielnia, życzymy udanej transakcji sprzedaży i oczekujemy ciekawej inwestycji.
Cichy: Co dalej z kanalizacją, czy będzie budowana np. w dzielnicy Krywałd.Adam Rams: W przyszłości będzie budowana kanalizacja w dzielnicy Krywałd, jednak nie w ramach prowadzonego aktualnie zadania pod nazwą „Przebudowa i budowa systemów kanalizacyjnych – Gminy Knurów”.
Magdalena: Czy istnieje możliwość organizowania spotkań władz miasta z mieszkańcami, takich regularnych np. raz na 3 miesiące (np. w kinie)?Adam Rams: Jesteśmy otwarci na różnego rodzaju spotkania z mieszkańcami i bardzo je sobie cenimy. Każdego roku odbywamy wiele spotkań do najbardziej licznych należą spotkania organizowane przez LWSM w Knurowie.
Antonio: Czy istnieje plan stworzenia miejskiej telewizji lub serwisu informacyjnego w formie wideo na wzór Rybnika lub Gliwic?Adam Rams: Urząd Miasta Knurów nie planuje realizacji tego rodzaju przedsięwzięcia. Wiemy natomiast, że takie zamiary powstają poza Urzędem.
pablo764: Dlaczego nie ma dogodnego przejazdu dla rowerzystów z ulicy Sienkiewicza na ulicę Rybną, tak jak to miało miejsce w czasie przed wybudowaniem autostrady A1?Adam Rams: Nie ma dogodnego przejazdu dla rowerzystów ponieważ pomiędzy ulicą Sienkiewicza a ulicą Rybną wybudowano autostradę A1 na estakadzie wraz z systemem rowów odwadniających, co uniemożliwia stworzenie bezpiecznej ścieżki rowerowej.
Amo: Jaka jest szansa na uruchomienie w Knurowie ogólnodostępnych kamer, aby można było zobaczyć np. co dzieje się w centralnych punktach miasta?Adam Rams: Instalowane przez miasto kamery mają charakter systemu monitoringu miejskiego i mają za zadanie zwiększenie bezpieczeństwa publicznego w różnych częściach miasta.
Natalia: Czy można liczyć na zrobienie świateł na skrzyżowaniu Kosmonautów i Szpitalnej? To niebezpieczne skrzyżowanie?Adam Rams: Nie planowaliśmy budowy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Kosmonautów i Szpitalnej.
AkMa: Czy miasto jakoś może wpłynąć na zagospodarowanie terenu bo byłej fabryce ERG w Krywałdzie, szczególnie chodzi o rejon na przeciw stadionu. Stoją tam budynki i niszczeją.Adam Rams: Miasto nie ma możliwości skutecznego oddziaływania w sprawie zagospodarowania tego terenu bo jest on własności prywatną.
Piotr: Co dalej ze stadionem w Krywałdzie, jest w opłakanym stanie! Na osiedlu budują nowe boiska, a tu taka nasza perełka niszczeje.Adam Rams: Stadion w Krywałdzie nie jest własnością gminy, zarządza nim likwidator byłego klubu GKS Concordia Knurów.
Paweł: Czy to prawda, ze miasto pozwala na przywożenie śmieci z innych miejscowości na wysypisko w Knurowie? Dlaczego zbieramy śmieci z całego śląska?Adam Rams: W świetle znowelizowanej ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach tzw. ustawa śmieciowa nakłada obowiązek na ustanowienie w poszczególnych regionach Polski składowisk odpadów komunalnych mających funkcję instalacji regionalnych. W świetle tych zapisów wyeliminowane zostaną różnego rodzaju wysypiska śmieci nie spełniające podstawowych wymogów określonych przepisami prawa. Firma Komart, która zajmuje się gospodarką odpadami spełnia ostre kryteria ustawy, jest firmą nowoczesną, dobrze rozwijającą się i być może zostanie uznana przez władze regionu śląskiego jako instalacja regionalna.
Lenka: Co z budynkiem po byłym przedszkolu na przeciw starego kościoła? Straszy ludzi i wygląda obecnie okropnie, szczególnie oblepiony reklamami!Adam Rams: Właścicielem tego budynku jest osoba prywatna, podjęcie jakichkolwiek działań remontowo- inwestycyjnych jest po stronie właściciela.
Ass: Czy w Knurowie powstaną nowe ronda?Adam Rams: Aktualnie prowadzimy rozmowy z Zarządem Dróg Wojewódzkich na temat wykonania kolejnego ronda, mianowicie na skrzyżowaniu ulic Zwycięstwa i Lignozy. Jest tam dość skomplikowana sytuacja terenowa i szereg innych spraw które musimy szczegółowo rozpoznać.
Gabi: Co z placem 700-lecia? Czy można jakoś zagospodarować ten rejon? Może da sie tam zbudować jakieś atrakcje dla dzieci, zrobić z tego jakiś teren rekreacyjny, bo obecnie mamy łąkę w środku osiedla.Adam Rams: W niedużej odległości od Placu 700-lecia mamy place zabaw, a wkrótce dojdzie jeszcze jeden wykonany przez firmę Nivea. Wydaje się zatem, że występuje w tym rejonie szereg atrakcji dla dzieci.
Lewy: Proszę wytłumaczyć jaki wpływ ma miasto na ceny wody i ścieków? Dlaczego tłumaczy się ludziom, że radni nie mogą wpływać na PWiK, skoro miasto ma 100% udziałów w tej spółce?Adam Rams: Cena wody głównie uzależniona jest od ceny jaką przyjmuje główny dostawca tj. Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów z siedzibą w Katowicach, które to dostarcza wodę do miasta z ujęcia w Goczałkowicach i Dziećkowicach.
Anitka: Dlaczego ciągle przekazywane są pieniądze PWiK? Na co idą te pieniądze skoro co roku płacimy więcej za wodę.Adam Rams: Knurowskie PWiK podejmuje szereg działań remontowych i inwestycyjnych związanych z budową i utrzymaniem sieci wodociągowej i kanalizacyjnej na terenie naszego miasta. Pieniądze na te cele pochodzą z przedsiębiorstwa jak i budżetu miasta. W ostatnich latach wybudowano sieci wodociągowe m.in. na nowych osiedlach przy ulicy Koziełka, Cztery Pory Roku. Wymieniono stare rury wodociągowe na ulicy Koziełka, na III Kolonii, ulicy Dymka. W latach 2012-2013 planuje się m.in. wymianę sieci wodociągowych w ulicy Wolności i na Fińskich Domkach. Ponadto porządkowanie gospodarki ściekowej wymaga wkładu własnych środków finansowych. Gdyby nie pomoc finansowa miasta to PWiK, które dochody uzyskuje ze sprzedaży wody i odbioru ścieków musiałoby podnieść ceny wody i ścieków co najmniej o 100% by móc zrealizować w/w zadania.
Lukas: Może Pan wie dlaczego radni tak bardzo się boją pozwolić
upublicznić nagrania dźwiękowe z sesji Rady Miasta? Pan radny Dulias
jest w tej sprawie zbywany. Odnoszę wrażenie, że radni mają coś do
ukrycia i chcą zrobić wszystko, żeby do tego nie doszło. Nie wspomnę już
o tym, że w wielu cywilizowanych miastach (na Śląsku również) przez
Internet można oglądać relacje na żywo, a jeśli kogoś nie ma w tej
chwili w domu to potem może sobie obejrzeć retransmisję (plik do
pobrania).
Adam Rams: Nie jestem upoważniony do tego, by wypowiadać się za Radę Miasta.
Adi: Nie wszyscy urzędnicy wypełniają właściwie swoje obowiązki, miałem spore zastrzeżenia do jakości obsługi w naszym urzędzie. Czy jest jakaś możliwość anonimowego zgłoszenia uwag tak aby bezpośrednio trafiły do Pana lub właściwych osób?Adam Rams: W związku z uzyskanym certyfikatem Systemu Zarządzania Jakością wg norm ISO 9001 od 2011 roku niezależnie od możliwości zgłaszania uwagi wniosków w Urzędzie Miasta Knurów w formie pisemnych ankiet, istnieje możliwość wypełnienia ankiet drogą mailową. Ankieta jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Miasta www.knurow.pl lub w BIP www.knurow.bip.info.pl. Wypełnione ankiety można przesłać na jeden z adresów e-mail: iso@knurow.pl, olap@knurow.pl, brm@knurow.pl.
OlaK: Czy możemy liczyć na organizację większej ilości imprez rozrywkowych? Festyny na kręgu nie specjalnie wszystkich zadowalają. A może jakieś ciekawe imprezy jak ta z graffiti organizowana ostatnio przy MSP2? Przyciągnęła dużo osób i była naprawdę ciekawa. W czasie wakacji nic praktycznie w Knurowie się nie dzieje.Adam Rams: Centrum Kultury jako jednostka zajmująca się sprawami kultury jest otwarta na różnego rodzaju pomysły i proszę je tam kierować.
Mark: Czy istnieje szansa na powrót Młodzieżowej Rady Miasta?
Adam Rams: Aktywność Młodzieżowej Rady Miasta w dużej mierze zależy od członków tejże Rady.
Michał: Dlaczego miasto nie pozyskuje funduszy unijnych? Chwali się Pan pozyskaniem dofinansowania do budowy kanalizacji. Na te działania wszystkie projekty są rozpatrywane pozytywnie więc nasze miasto nie odstaje w tym przypadku na plus. Jeżeli się mylę, proszę o wskazanie gminy, która nie uzyskała dofinansowania do kanalizacji.Adam Rams: Nie zamierzam wskazywać innych gmin, którym nie udaje się zdobywać dofinansowania, w tym również do kanalizacji. Takie działanie z mojej strony byłoby nieetyczne, nieuprawnione i z całą pewnością nieeleganckie. My do budowy kanalizacji pozyskaliśmy 91 ml zł to jest 83% kosztów całego zadania i w rankingu gmin pod względem wysokości dofinansowania zajmujemy czołową pozycję. Poza tym pozyskujemy dofinansowania do różnych przedsięwzięć w innych obszarach, tzw. projektów miękkich. Podkreślić należ dużą skutecznością w tym zakresie wykazuje się knurowska oświata i pomoc społeczna.
Mamy nadzieję, że odpowiedzi prezydenta pozwoliły na wyjaśnienie wielu nurtujących kwestii. W najbliższym czasie postaramy się w podobny sposób "odpytać" również innych przedstawicieli samorządu.
R.
Komentarze:
henryk9192 | 20.01.2012 14:21
Odpowiedzi p.Prezydenta wcale mnie nie satysfakcjonują,są enigmatyczne ,płytkie ,takie nijakie .Powiedział bym że odpowiadając na pytania p.Prezydent nie chciałby nikogo urazić ani pochwalić - wypisz wymaluj - "nasz nieodżałowanej pamięci" Lech Wałęsa . Panie Prezydencie potrzeba nam włodarza z "jajami"który nie boi się nazywać rzeczy po imieniu oraz odpowiadać na pytania wprost a nie w sposób zawoalowany.Uważam więc że Pana odpowiedzi to niporadnie pływanie w sadzawce.
Gość: mamoń | 19.01.2012 21:49
Zostawcie pana Prezydenta w spokoju po prostu zarobiony jest po łokcie :)
Gość: pablo764 | 18.01.2012 13:34
Ja też sadze, że odpowiedzi Prezydenta mnie nie satysfakcjonują. Co do pytania o przejazd pod autostradą, które zadałem to jest spokojnie do zrobienie, problem w tym, że trzeba chcieć, bo bez tego się nie zrobi, jeśli ktoś nie wierzy to niech sam zobaczy tą sytuację na żywo, bo jak ktoś mieszka na osiedlu WP czy w Szczygłowicach i w życiu, a tam nie był, a teraz zabiera głos tonie wróże takiej osobie dobrze!!!
Gość: zenon | 17.01.2012 19:20
Dzisiaj od rana jeżdżę po Knurowie, drogi wojewódzkie i powiatowe to skandal. Przestałem się dziwić urzędnikom z naszego urzędu także prezydentowi, że często wskazują kto jest odpowiedzialny za te drogi. Na przykładzie odpowiedzi jakie prezydent udzielił internautom widzimy że zarzuca się mu,ze wszystko co należy zrobić w Knurowie leży w jego kompetencjach. Bo jest prezydentem. Oszczędźmy go bo gotów jeszcze podpalić się przed gmachem starosty albo wojewody. A na drogach gminnych też długo leżał śnieg np na Szpitalnej. Co do wywiadu nie mam mu za złe że odpowiadał krótko. Pytań było ponad sto, z tego 35% głupich.
Gość: Floks22 | 16.01.2012 23:55
Moim zdaniem częściej powinny być takie akcje, że można urzędników przepytać na dowolny temat. Najlepiej każdego od premiera bo osobę, która odpowiada za wydawanie dowodów. Przynajmniej człowiek czegoś nowego się dowie:)
Gość: Adam | 16.01.2012 23:13
Nie rozumiem tej odpowiedzi o monitoring, a co to za problem wpiąć kamerkę w net'a? Jedną albo dwie? Przecież to nie przeszkadza, żeby służyła jednocześnie do monitoringu,
Gość: Ass | 16.01.2012 23:08
Podlegam tylko sobie:)
Co do autobusów... zadaj oficjalnie pytanie władzom Rudy Śląskiej, a otrzymasz odpowiedź jakie jest ich stanowisko co do zwiększania ruchu na linii 120.
Dobry manager kiedy nadchodzi kryzys lub zmniejsza się zapotrzebowanie ogranicza koszty, więc po co było utrzymywać niepotrzebne nikomu oddziały w przedszkolach? Gdyby do dzisiaj nie otwarto kolejnych to byłby problem, ale są otwierane nowe wraz z potrzebami, także reakcja jest. Nie znam miasta, gdzie byłaby wystarczająca ilość oddziałów przedszkolnych, Knurów na tej liście wypada całkiem dobrze.
Kosz budowy basenu to grube miliony złotych, gliwicki Neptun kosztował jakieś 15mln, a pamiętaj że w ostatnim czasie ceny mocno spadły. Więc nie wiem gdzie tu interes, bo nowy basen na pewno nie byłby tańszy.
Miasto jest w stałym kontakcie z syndykiem z tego co mi wiadomo, a wiadomo bo kiedyś miałem okazję rozmawiać z naszymi władzami na ten temat. Niestety przepisy dosyć mocno ograniczają możliwości działania, do tego miasto utrzymywało i chyba nadal utrzymuje ten obiekt, więc chociaż z tego powodu powinno dostać stadion za symboliczne pieniądze. Problem w tym, że syndyk w ogóle tego miastu nie chce sprzedać/oddać.
maciekknurow | 16.01.2012 22:59
ad1 Wierz mi że mój kochany gospodarz ma możliwości:)
ad2 Oczywiste to jest mój drogi z geografii wyż rodzi wyż i dobrze nasz gospodarz wiedział że za kilka lat przyjdzie wyż demograficzny.
ad3 Nie jestem przeciwnikiem basenu, chciałem zamiast remontu za 11 mln zł postawienia nowego obiektu koło msp nr9 taniej
ad4 Proszę o wskazanie choć 1 próby wykupu tego obiektu przez miasto?? O ile mi wiadomo to syndyk chce 300 tys zł Knurów ma budżet na ponad 100 mln zł w czym problem??
Jeśli nie znasz tematu lub w jakikolwiek sposób podlegasz prezydentowi, proszę nie komentuj tej sprawy.
Gość: Ass | 16.01.2012 22:47
Nie zgadzam się z wieloma odpowiedziami prezydenta, ale też nie przeginajmy. Macieju, jeśli już podpisujesz się imieniem i nazwiskiem, to powinieneś wykazać się choć odrobiną znajomości sprawy i tzw. możliwości. Prezydent może być nawet szefem zgromadzenia KZK GOP, ale nie może zmusić takiej Rudy Śląskiej, żeby współfinansowała dodatkowe kursy 120 bo w Knurowie tak chcą. To samo dotyczy Zabrza czy Gliwic, każdy płaci za swoją działkę. My możemy chcieć, ale co z tego? Inaczej kiedy linia jest na terenie jednego miasta czy gminy, wtedy radni mówią, że mają i dają kasę, a sprawa jest tylko formalnością.
Co do przedszkoli... oczywiste jest, że kiedy mamy niż to zamykamy oddziały, kiedy wraca wyż to je otwieramy. Tak się robi na całym świecie, więc co w tym dziwnego? Minęło już sporo lat od pierwsze kadencji A. Ramsa, a w tym czasie z niżu zrobił się wyż jeśli nie zauważyłeś.
Wybierz się proszę na basen i zobacz ile osób z niego korzysta. To będzie odpowiedź czy miasto potrzebowało basenu czy nie. Co do wielkości kwoty nie będę się wypowiadał, bo wiem jakie wtedy były realia cenowe na rynku.
Co do stadionu... miasto od dawna chce go wykupić i podejmowało próby, ale niestety sprawa jest skomplikowana, syndyk chce sporo pieniędzy, chętnych brak za tę kwotę, itd... znów wiedza się kłania. Pogadaj z radnymi, którzy w tym uczestniczyli to Ci trochę rozjaśnią sytuację.
Łatwo rzucać oskarżenia, ale trzeba mieć wcześniej argumenty.
maciekknurow | 16.01.2012 22:39
Niektóre odpowiedzi po prostu są rozwalające:) może ja odpowiem na kilka pytań:):
1."Jakiś czas temu powrócił temat nocnych połączeń Knurowa z Gliwicami oraz Zabrzem, a także zwiększenia połączeń linii 120, szczególnie wieczorem, czy możemy liczyć na rozwiązanie tego problemu?"
Maciej Kandzior: Nie ponieważ prezydent będąc (o ile się nie mylę) w zarządzie KZK GOP nie ma na to wpływu:)
2. "Nadal są problemy z zapisaniem dziecka do przedszkola, chętnych jest wielu a miejsc niewystarczająco. Czy będą tworzone nowe oddziały?"
Maciej Kandzior: Co chcecie od mojego kochanego prezydenta, prezydent wie przecież że ilość miejsc jest niewystarczająca, a to że za jego 1 kadencji przedszkola były zamykane to szczegół, przecież skąd mógł wiedzieć że Knurowianie go aż tak pokochają że będzie rządził przez kolejne kadencje.
3. "Czy nie sądzi Pan, że rejon III Kolonii jest rejonem slumsów knurowskich, czy to nie jest wizytówka Knurowa dla osób wjeżdżających i wyjeżdżających z autostrady A1? Te budynki w odróżnieniu od bloków na osiedlach WPI, WPII nie były przez kilkadziesiąt lat malowane."
MAciej Kandzior: Miasto ma ograniczone możliwości finansowe, których prezydent nie mógł przewidzieć wcześniej, w końcu miasto włożyło tylko 11 000 000 zł w czasie 1 jego kadencji w remont basenu przy ul Szpitalnej.
4. "Co dalej z kanalizacją, czy będzie budowana np. w dzielnicy Krywałd."
Maciej Kandzior: Może za 20 lat jak się uda:)
5. "Co dalej ze stadionem w Krywałdzie, jest w opłakanym stanie! Na osiedlu budują nowe boiska, a tu taka nasza perełka niszczeje."
Maciej Kandzior: Miasto nie jest skłonne do wykupu tego obiektu od syndyka.
6"Może Pan wie dlaczego radni tak bardzo się boją pozwolić upublicznić nagrania dźwiękowe z sesji Rady Miasta? Pan radny Dulias jest w tej sprawie zbywany. Odnoszę wrażenie, że radni mają coś do ukrycia i chcą zrobić wszystko, żeby do tego nie doszło. Nie wspomnę już o tym, że w wielu cywilizowanych miastach (na Śląsku również) przez Internet można oglądać relacje na żywo, a jeśli kogoś nie ma w tej chwili w domu to potem może sobie obejrzeć retransmisję (plik do pobrania)."
Maciej Kandzior: Przyjdżcie na sesję Rady Miasta jeśli możecie o 14 czy 15. Owszem niektórzy radni mają do ukrycia niekompetencję i brak własnego zdania, niektórzy są tylko "maszynką" do głosowania. Są również kompetentni i aktywni może z 6 na 21.:)
Pozdrawiam
Gość: knurowianin | 16.01.2012 22:08
joker przeczytaj sobie Ustawę o Samorządzie Terytorialnym a zrozumiesz sprawę.... nie będę ponownie wracał do sprawy wystarczy przeczytać poprzednie posty... Prezydent mam nadzieję zna tą ustawę i wie o czym piszę...
I do poprzednich postów...nikt tu nie jest "nakręcony" agresją tylko rzeczową informacją i pytaniami, na które nie ma konkretnej odpowiedzi.... zresztą wystarczy przeczytać pytania internautów, a później odpowiedzi pana Ramsa...są po prostu mało konkretne i wymijające, nie dotykające całego problemu... kumasz kolego? Jak nie, to przeczytaj to jeszcze raz...
Gość: joker | 16.01.2012 21:57
Nie rozumiem wątku dotyczącego radnych, którzy powinni oddać diety jaki pojawia się w komentarzach. Przecież radnemu przysługuje dieta ! O co do cholery chodzi ? Chyba nie oto, że poza mieszkaniem w Knurowie, gdzie jest zameldowany ma jeszcze inne mieszkania, domy czy posiadłości.
Gość: Tom | 16.01.2012 21:38
Mnie to bardziej zastanawia jak różne i dziwne problemy mają ludzie. No wiadomo, że wybudowali A1 więc nie będą budować specjalnego mostu specjalnie dla rowerzystów... chłopak z kopalnią też pojechał. Jak tak dalej pójdzie, to będą pytania dlaczego w warzywniaku za rogiem marchewka jest krótsza o 2cm od tej w Tesco;) Ale fajnie, że zostawili oryginalne pytania.
Gość: joker | 16.01.2012 21:33
Nasz prezio to facet z jajem. Najlepiej odpowiedział na pytanie dlaczego nie można przejechać na rowerze z ulicy Sienkiewicza na ulicę Rybną. Cyt. bo pomiędzy tymi drogami wybudowano autostradę. Dobre !!!
Gość: zenon | 16.01.2012 21:21
Panie Prezydencie niech pan robi swoje, tak jak do tej pory ! Knurów pięknieje z roku na rok i proszę się nie przejmować taką krytyką. Jest takie mądre powiedzenie " łatwiej pałac skrytykować niż psu budę postawić ". Niech Pan przejrzy teksty autorów pytań i ich reakcje one są niezmienne od zawsze. Totalna krytyka, niezadowolenie i agresja. Proszę mieć na uwadze, że to jest tylko ułamek procenta wszystkich Knurowian. Ja też mam szereg uwag do poczynań naszych radnych ale także do Pana czemu daje wyraz na spotkaniach LWSM. Lecz w ogólnej ocenie stawiam 4+.
Gość: Izaa | 16.01.2012 20:45
Ktoś zadał dobre pytanie o krąg. Faktycznie trochę już straszy ludzi, może choć niewielki remont, odświeżenie, uzupełnienie brakujących płytek ,itd? Czasem tam wstyd zaprosić znajomych, jak nawet w weekend coś się dzieje.
Gość: Polmel | 16.01.2012 20:44
Koleś z pytaniem o kopalnie mnie rozwalił hehehe myślał, że jakieś fory załapie sobie czy jak?
Gość: Ass | 16.01.2012 17:13
Pan Prezydent powinien zatrudnić rzecznika, albo jakiegoś fachowca od PR:) Bo zgadzam się z przedmówcą, że to o odpowiedzi chodzi. Można fajnie sprzedać to co robi miasto, bo naprawdę dużo robi... ale trochę zaangażowania zabrakło i konkretów.
lukas2401 | 16.01.2012 17:11
Tu nie chodzi o same inwestycje, tylko o te odpowiedzi. W większości:
- albo nie na temat
- albo ogólnie, że tyle to każdy wie
- albo pomijanie niektórych rzeczy
- albo zamiast konkretnej odpowiedzi chwalenie się tym co zostało zrobione X czas temu.
- albo "miasto nic nie może". Jak zwykle.
Liczyłem na coś więcej.
Gość: Ela | 16.01.2012 16:52
Nie ważne ile będzie się robiło, ludzie zawsze stwierdzą, że za mało. Tak było, jest i będzie.